16 stycznia 2013

WoW PvP - jak poprawić swoją grę.


Dziś kilka porad na temat tego jak poprawić wyniki w PvP. Może niektóre znacie, jedna na pewno się powtórzy z poprzednich wpisów, no ale może komuś to pomoże.





1. Alt albo zdrowie - wybór należy do Ciebie!
Na początek proste ćwiczenie - wejdźcie na swoją główną postać i sprawdźcie /played. Następnie wejdźcie na każdego z alt-ów i sprawdźcie to samo.
Teraz pomyślcie - jak dużo lepiej wyglądałaby wasza gra gdyby czas spędzony na Alt-ach spędzić na mainie i ĆWICZYĆ!

Bardzo dużo osób wliczając w to mnie, posiada sporo postaci, niestety posiadanie altów i granie nimi powoduje, iż nasze umiejętności zamiast rosnąć maleją!
Każda z klas ma swój "rytm gry", każda z nich ma inne umiejętności i inny "plan rozgrywki". Niestety z mojej ostatniej analizy wynika, iż o ile nie jest się świetnym graczem (2.2k+ Arena / rBG rating) to nie ma, co się brać za alty. 
Sam wiem to po sobie - kiedy dłuższy czas nie gram rogalem a skupiam się na którymś z altów, to niestety potem muszę poświęcić kilka dobrych godzin/dni, aby wrócić do 
poprzedniego poziomu. Co więcej zarówno gra na alcie jak i te godziny wymagane na powrót do starego poziomu to czas zmarnowany!

Proponuję każdemu bardzo proste ćwiczenie: 
Przez 2 tygodnie logujcie się tylko na 1 postać i grajcie nią, ale tylko w PvP! Duelujcie róbcie Areny, może jakieś BattleGrounds. Jeśli nie potrzebujecie złota ani nie jesteście zapaleńcami PvE, pomińcie bezmyślne i powtarzalne Dailies'y, które są stratą czasu.
Jak nie chce się wam już grać daną postacią to zamiast logować się na inną, po prostu wylogujcie się z gry (zapewniam wszystkich - są dziesiątki gier, które dostarczą lepszej zabawy niż bezsensowne powtarzanie tych samych dailiesów/gdinding Honoru/Justice Points na innych postaciach)

Co da takie ćwiczenie? Na pewno poprawicie swoją grę. Logując się przez 2 tygodnie tylko na jedną postać, poczujcie rytm danej klasy - stanie się on bardziej naturalny, z pewnością będziecie też szybciej i lepiej reagować na to co się dzieje na polu bitwy. Lepiej będziecie też wykorzystywać swoje umiejętności. 
Co więcej odkryjecie sporo innych gier poza World of Warcraft, które są znacznie  bardziej interesujące.


2. It's not me - it's him! Czyli wymówki na każdą okazję.

Ostatnia kwestia, dlaczego nie wtarto grać altami, ale ze względu na jej wpływ na jakość gry warto ją omówić oddzielnie. 
Każdy z nas musi uświadomić sobie jedno:
Tak na prawdę o ile nie gracie na poziomie tytułu Gladiatora to uzyskiwanie słabych wyników nie jest kwestią słabości naszej klasy, jest to kwestia słabości naszej gry! Tak na prawdę każdą klasą da się dobić do poziomu Arena Rating 2k - 2.2k i jest to tylko i wyłącznie kwestia umiejętności! 

To, czego nauczył mnie dodatek MoP to - nie wiń klasy - wiń siebie! 
Jeśli macie ochotę porzucić postać - bo jest ona za słaba to oszukujecie samych siebie! Nową postacią uzyskacie tak na prawdę wyniki albo gorsze bądź też może o 100 - 200 MMR lepsze (o ile wybierzecie kogoś na prawdę OP). Ale gdy przyjdzie kolejny patch i przyniesie nerfy na to co trzeba, to tak na prawdę spadniecie poniżej poziomu swojej starej postaci! I co się okaże - znów straciliście czas! Macie 2 postacie i żadną z nich nie gracie na wysokim poziomie.

Sam bardzo narzekałem na to jaką słabą klasą jest Rogue (mój main), ale tak na prawdę to moje umiejętności po rocznej przerwie były zupełnie do niczego (Dziękuję Rokendrolowi z mojej gildii za uświadomienie mi tego!). 
Ciężko się przyznać przed samym sobą że jest się słabym graczem, ale wg mnie jest to jedyna droga do usprawnienia swojej gry!


2. Widać nie widać, teraz znów widać, nie widać ... Acton Bars - nie patrzeć, wiedzieć!

Po omówieniu rzeczy z zakresu filozofii i metafizyki czas na mięso, czyli konkrety!
To ćwiczenie można przeprowadzić tylko wtedy kiedy poświecicie się grze jedną postacią! Przy 2 da się jeszcze to ogarnąć ale efekt będzie słabszy, przy 3 to już oszukiwanie samego siebie, albo oznaka że czas wyjść na dwór i zacząć więcej przebywać z normalnymi ludźmi ;-)

Wracając do ćwiczenia - naszym zadaniem jest - przypiąć wszystkie umiejętności do Action Bara, zbindować je (jeśli macie jakąkolwiek umiejętność, którą musicie klikać, to jest to Wielki Czerwony Wykrzyknik - tak grać nie można! Jeśli coś klikacie to tracicie bardzo dużo i nie ma szans na grę na wysokim poziomie) a następnie w opcjach Action Bars wyłączyć pokazywanie Key Bindings! To wymusi na was zapamiętanie, którą umiejętność jest gdzie. 

Ćwiczenie wydaje się być śmieszne, ale zapewniam spowoduje, iż wasze reakcje będą szybsze i trafniejsze! Jeśli musicie spojrzeć na action bar żeby wiedzieć, co wcisnąć żeby użyć danej umiejętności, to jest to niewiele lepsze jak byście ją mieli kliknąć!

Tak wiec podsumowując i powtarzając to, co napisałem w tytule tego paragrafu - Wiedzieć a nie patrzeć i widzieć!


3. Trochę w lewo, nie .... trochę w prawo ... a nie trochę w lewo jednak!

W tym punkcie opiszę to, co powinno być pierwszą rzeczą, którą robi każda osoba grająca w WoW-a - wyłączenie obracania postacią za pomocą 'A' oraz 'D'!
Jeśli tego ktoś jeszcze nie zrobił, to niech przestanie czytać w tym momencie, zmieni te ustawienie (A oraz D to powinien być strafe w lewo i prawo) pogra kilka dni i wróci do czytania.
Powiem to tylko raz - Obracanie postacią za pomocą klawiatury jest tak złe, że chyba nigdy nawet nie powinno być zaimplementowane! 
Tak na prawdę możecie mieć całą wiedzę opisaną w dzisiejszym wpisie (albo i więcej), ale jeśli używacie klawiatury do zmiany kierunku patrzenia waszej postaci to zapewniam was, iż w dowolnym momencie pokona was w duelu średnio ogarnięta osoba, która w tym czasie  będzie mogła na spokojnie kontynuować spożywanie obiadu. 

Obracanie postacią to obok klikania umiejętności 2 rzeczy, które trzeba zmienić natychmiast! Jeśli korzystacie z jednego albo drugiego to na prawdę- nie traćcie czasu na czytanie tego wpisu - porzućcie te 2 przyzwyczajenia, nauczcie się grać poprawnie i wróćcie do czytania. Inaczej to na prawdę nie ma sensu.
Jest to zmiana, która wniesie tak olbrzymie zmiany do waszej gry i tak bardzo ją poprawi, iż na prawdę - pozostałe rzeczy nawet nie są się w stanie do tego zbliżyć! Pozostałe porady to na prawdę małe tweak-i w porównaniu do tej jednej (dwóch) zasadniczych zmian.


4. Action Bars - coodlowny zamiast umiejętności

Ok, wracamy do rzeczy mniej oczywistych. Pytanie - czy na waszym Action Barze są umiejętności, których ikonka tak na prawdę jest wam do niczego nie potrzebna?
Co mam na myśli - już spieszę z wyjaśnieniem - jako rogal umieszczenie Backstab na moim action barze jest konieczne, ale czy tak na prawdę muszę wiedzieć, ile energii potrzeba na tą umiejętność - wiedzieć muszę, ale nie muszę tego sprawdzać.
Czy muszę wiedzieć czy jestem poza zasięgiem, nie, bo zasięg jest mele! Tak więc  prawdę, po co mi ta ikona? Przecież można zrobić z tego dużo lepszy użytek - mogę np. mieć takie makro:

#show Vanish
/startattack
/cast Backstab

Co to zrobi? A więc rozpocznie autoattak (bardzo przydatne, bo jak nie mam energii na daną umiejętność to przynajmniej będę autoatakował), ale co ważniejsze nadal odpala Backstab, lecz pokazuje mi Cooldown umiejętności Vanish!
Dzięki temu mogę w łatwy sposób grupować wyświetlane cooldowny i np cooldown Vanish wyświetla mi się na 3 pozycjach obok siebie - dzięki temu łatwo widzę ile jeszcze sekund pozostało do użycia bardzo ważnej umiejętności. 

Podsumowując - warto przejrzeć umiejętności na naszym Action Barze i zamiast pokazywać jakieś bezużyteczne rzeczy, które nie mają cooldownu to lepiej pokazać cooldown czegoś bardzo przydatnego. Ilość slotów, które możemy zmienić w ten sposób jest różna w zależności od klasy, ale zawsze znajdzie się, co najmniej kilka slotów, które możemy w ten sposób zmienić! Zysk z tego zabiegu jest bardzo duży, gdyż pokazanie Backstab tak na prawdęnic mi nie daje, ale kiedy w kilku miejscach obok siebie widzę Vanish to jest to na prawdę świetne rozwiązanie.



5. Po pierwsze - Duel, Po drugie - Duel, po trzecie - Duel! ... a na koniec = Duel przede wszystkim!

Czy już o tym wspominałem że Duele są najlepszą metodą na poprawę swoich umiejętności? Wspominałem ... to dobrze, bo powiem o tym jeszcze raz! 

Na dziś to tyle ... w najbliższym czasie kolejny odcinek z tej serii, w którym postaram się skupić na rytmie rozgrywki oraz planowaniu CC. Dodatkowo planuję jeden wpis poświęcić świetnemu dodatkowi Weak Auras - omówię jego przydatność oraz jak go skonfigurować.

1 komentarz: