23 października 2012

Key Bindings - Czyli jak przypisać umiejętności na klawiaturze

W dzisiejszym wpisie zajmę się tematem bardzo ważnym, który jednak szybko wszystkim umyka. Tematem tym jest - jak przypisać umiejętności na klawiaturze aby ich używanie było jak najbardziej naturalne i nie utrudniało gry.

Tak na prawdę zanim zaczniemy robić cokolwiek z przypisanymi przez nas skrótami klawiatury musimy zmienić jedną rzecz - nie możemy korzystać z domyślnego ustawienia klawiszy! Domyślnie sterowanie odbywa się za pomocą klawiszy WSAD + E oraz Q. Klawisze A oraz D odpowiedzialne są za obracanie naszej postaci a klawisze E oraz Q za chodzenie na boki tkzw. Stafe. Podstawową zmianą którą musimy wykonać jest zmiana A oraz D na na Starfing (przepisane odpowiednio z Q i E) i uwalniamy wspomniane klawisze.

Teraz możemy spojrzeć na klawiaturę i przystąpić do przypisania klawiszy:


Powyższa grafika przedstawia okolice WSAD pokolorowane na różne kolory. Co one oznaczają:
- czerwony - najłatwiej dostępne klawisze. Zarówno samodzielnie jak i z modyfikatorem Alt bądź Shift (niektóre klawiatury również ctrl).
- żółty - klawisze odrobinę gorsze ale nadal świetny wybór. Na mojej klawiaturze świetnie działają w kombinacji z Alt-em, ale średnio z Shift-em.
- zielony - niezłe klawisze na umiejętności które używamy od czasu do czasu, na mojej klawiaturze świetnie działają z Alt-em ale zupełnie do niczego z Shift i Control. Do tej grupy od biedy możemy zaliczyć również 5,T oraz C (po przemapowaniu)

Dygresja: Jak zapewne zauważyliście w powyższym paragrafie pojawia się stwierdzenie "na mojej klawiaturze", jest to bardzo ważna kwestia. Przypisując klawisze do umiejętności musimy wziąć pod uwagę 2 rzeczy - klawiaturę której używamy oraz wielkość dłoni. Niektóre osoby bez problemu są w stanie wcisnąć nawet 6 czy 7 na klawiaturze, ale nie tyczy się to każdego. Dlatego też pamiętajcie aby dostosować ten artykuł do swoich możliwości.

Zanim przejdziemy do przypisywania umiejętności należy pamiętać jeszcze o jednym - przyciski na klawiaturze. O ile LPM oraz PPM nie są polecane przeze mnie do modyfikacji (zbyt dużo pracy) to przyciski boczne oraz scroll świetnie się spisują. Co więcej przyciski na klawiaturze świetnie działają z wszystkimi modyfikatorami czyli Alt, Ctrl oraz Shift. Jeśli chodzi o dostępność tych klawiszy to należy je traktować na pograniczu grup żółtej i czerwonej - w zależności od tego jak swobodnie czujemy się z ich uruchamianiem. Ja osobiście dolny przycisk myszy bardzo lubię, ale już z górnym nie czuję się tak swobodnie dlatego dolny traktuję jako grupę czerwoną a górny jako zieloną.

Ok to teraz danie główne czyli co i jak przypisać. 
1. Do czerwonej grupy przypisujemy umiejętności które wykorzystujemy bardzo często, co umiejętności które używamy będąc w ruchu. Do tej grupy możemy zaliczyć np nasz główny atak, umiejętności które musimy bardzo dobrze umiejscowić w czasie - np taunt czy przerwanie zaklęcia. Jednym słowem te rzeczy których nie możemy "szukać" na klawiaturze, bądź odrywać / układać palce w specjalny sposób.

2. Do grupy żółtej przypisujemy umiejętności które musimy wykorzystywać dosyć często, lecz nie są one priorytetem. Np - cooldowny czy czy jakieś buffy. Świetnym przykładem jest np zaklęcie Inquisition podczas gry Ret bądź Kidney Shot podczas grania rogalem. Umiejętności te nie są spamowane z powodu swojej natury, ale potrzebujemy aby były łatwo dostępne i skutecznie uruchamiane.

3. Grupa zielona - pozostałe umiejętności. Łatwo dostępne klawisze, ale dużo gorzej usytuowane niż obie poprzednie grupy. Jednym słowem do tej grupy przypisujemy pozostałe umiejętności.

Poniżej przedstawiam przykład moich przypisań:

Na powyższym zrzucie ekranu widać wszystkie pokolorowane grupy.

Jeśli chodzi o sam proces przypisywania umiejętności to osobiście robię to w następujący sposób:
1) Przypisuję skróty klawiszowe do miejsc na pasku w taki sposób abym dobrze widział interesujące mnie rzeczy
2) Przeciągam wszystkie umiejętności z Spell Book-a na pasek - w całkowicie przypadkowej kolejności na zasadzie, jedna umiejętność po drugiej
3) Przesuwam umiejętności po paskach zadań patrząc na przypisania oraz grupę klawiszową. NP: 
Muszę przesunąć gdzieś umiejętność Judgement. 
Zastanawiam się jak często jej będę używał. Odpowiedź bardzo często. Czyli od razu mam pierwsze ulokowanie - docelowa grupa albo żółta albo czerwona. 
Następne pytanie - czy jest to ważna umiejętność i czy używam jej w ruchu. Odpowiedź - tak umiejętność bardzo ważna będąca częścią mojej głównej rotacji i używana w ruchu. Czyli - staram się daną umiejętność umiejscowić w grupie czerwonej.

Kwestia przypisania klawiszy do umiejętności jest bardzo ważna. Ta zadanie domowe dobrze odrobione pozwala znacznie poprawić naszą grę. Co ważne co jakiś czas należy krytycznie spojrzeć na nasze ustawienia. Gdyż co jakiś czas warto na nie spojrzeć i zoptymalizować. Jak zwykle w razie pytań służę pomocą. Powodzenia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz