27 sierpnia 2013

[Sneaky Ritual] Assassination Rogue - wybór talentów oraz informacje ogólne

Witam w drugim wpisie poświęconym Trucicielskiej Specjalizacji Rogalowej (TSR) jaką jest Assassination. W dzisiejszym wpisie omówię talenty, które mamy do wyboru oraz wyrażę swoją subiektywną opinię o tym, które z nich uważam za warte wybrania.

No to zaczynamy. Nasz panel wyboru umiejętności przedstawia się następująco:



Poziom 15 (Nightstalker -- Subterfuge -- Shadow Focus)
Jeśli głębiej zastanowić się nad tym poziomem to wybór jest prosty - Subterfuge! Tak naprawdę wg mojej osobistej oceny ten talent jest tak dobry, iż nawet w innych specjalnościach wybieram właśnie tą opcję. Dlaczego tak się dzieje? Nie ma co się oszukiwać - możliwość obdarzenia Garrote 2 - 3 osób przy dowolnym restealth, czy też ze-stunowania prawie całego zespołu przeciwnika w 3v3 jest nie do przecenienia! Pozostałe talenty oferują sporo, ale ilość kontroli, którą otrzymujemy dzięki Subterfuge  po prostu przyćmiewa pozostałe talenty, jeśli chodzi o PvP.

Prosty przykład wykorzystania subterfuge:
Przeciwnik bardzo mocno skupia się na naszym Healerze - potrzebna mu pomoc - jak możemy to osiągnąć? To proste - robimy restealth, bądź Vanish, jeśli sytuacja jest naprawdę podbramkowa i obu przeciwników usypiamy przez Cheap Shot!
Inny benefit, który otrzymujemy wybierając ten talent - praktycznie każde nasze przejście w tryb ukrycia powoduje, iż spokojnie możemy rozdać nasze "combo DoT-y" (garrote + deadly poison) dla 2 - 3 przeciwników! I to wszystko praktycznie bez większego wysiłku i bez zużywania Combo Points! Dzięki takiemu otwarciu już po chwili mamy następującą sytuację:
Na 2 przeciwnikach "tyka" sobie garrote, a na naszym głównym celu  Rupture.
Dzięki temu każdy restealth oferuje naprawdę wiele!

Poziom 30 (Deadly Throw -- Nerve Strike -- Combat Readiness)
Wszystkie 3 opcje są niezłe i oferują wiele w zależności od sytuacji. Nasz wybór musimy uzależnić od tego czy gramy Areny czy też rBG, oraz jeśli chodzi o Areny, to czy gramy przeciwko Mele / Hunterom czy też klasom opartym o czarowanie.
Na początek - Deadly Throw - idealne na arenach przeciwko Magom. Warlockom, Ele Shamanom oraz Shadow Priestom!
Druga Opcja - Nerve Strike - niezła opcja na areny, jeśli gramy przeciwko klasom, które mogą nas zabić w 2 - 3 globale. Idealnie sprawdza się przeciwko Feral Druidom, Warriorom oraz o dziwo Magom (ale tylko tym co nie zwracają uwagi na debuffy!). -50% do zadawanych obrażeń to ogromna różnica i jeśli połączyły ten talent z Subterfuge kiedy możemy spokojnie zestunować obu przeciwników bijących kogoś od nas z drużyny, to nagle okazuje się iż ten niesamowity Burst, który miał zabić naszą drużynę jest jeszcze spokojnie do ogarnięcia!
-10% do leczenia ładnie sprawdza się w rBG pozwalając uzyskać kill-e w tych cięższych sytuacjach szczególnie na mapach Capture the Flag!
Combat Readiness - bardzo dobry talent pozwalający nam przeżyć w sytuacjach kiedy wiemy że przeciwnik będzie się skupiał właśnie na nas - świetnie działa przeciwko innym rogalom, nieźle przeciwko Hunterom i Warriorom!
Ogólnie ta linia naszych talentów wydaje się naprawdę świetnie zbalansowana i przyznam iż chciałbym aby inne linie były podobne. Niestety tak nie jest.

Poziom 45 (Cheat Death -- Leeching Poison -- Elusiveness)
Ok., zacznijmy od Leeching Poison żeby po prostu mieć to już za sobą. Jest to zdecydowanie najgorszy talent chyba generalnie w całym naszym drzewku. Leczenie oferujące przez ten talent jest tragicznie niskie i zarówno w PvP jak i PvE w mojej osobistej opinii  pozostałe opcje są znacząco lepsze.
Cheat Death - z założenia super talent! Był też genialny w pierwszej wersji jakieś 2 - 3 lata temu. Potem dostał nerfa i w mojej ocenie ten talent jest zupełnie beznadziejny w PvP. Ok., może i uratuje wam życie raz na jakiś czas, ale tak naprawdę w porównaniu do tego co daje nam Elusiveness jest to po prostu nieopłacalny. Wg mnie jeśli się dobrze zastanowić to jest to talent idealny do PvE - wszystkie te umiejętności typ - 1 shoot kill - w rajdach nie są aż tak groźne. Podsumowując - wg mnie wygląda fajnie na papierze ale w praktyce jest to do niczego
Elusiveness - genialny talent! Jak już przyzwyczaimy się do używania Faint to tak naprawdę okazuje się iż ciężko sobie wyobrazić życie bez tego talentu! -30% obrażeń, które tak naprawdę przy odrobinie doświadczenia możemy spokojnie utrzymywać przez cały czas kiedy przeciwnik się na nas skupia jest nie do przecenienia!

Poziom 60 (Cloak'n'Dagger -- Shadow Step - Burst of Speed)
Kolejna niezła linia - w sumie to jak się przyjrzeć to jak na razie mamy na zmianę -sytuację z niezłymi talentami, albo taką kiedy wybór jest praktycznie 1.
Cloak'n'Dagger - w sumie niezłe w sytuacjach kiedy sądzimy iż dosyć często będzie nam udawało się przejść w Stealth. Z mojego doświadczenia, jest to fajnego wykorzystania w Arenach 3v3/5v5 i czasami rBG (w zależności od typu). W 2v2 tak naprawdę bardzo ciężko nam przejść w stealth i dobrze wykorzystać ten talent. Co ciekawe - znów mamy idealną synergię z Subterfuge - dzięki temu połączeniu możemy się przez te kilka sekund teleportować od celu do celu.
Shadow Step - standard. Nie ma o czym pisać. Bardzo solidny talent, szkoda że jest to nasza bazowa umiejętność.
Burst of Speed - przydatny ale dosyć drogi. Co ciekawe w 5.4 koszt zostanie obniżony do 15 energii, co powinno uczynić BoS bardzo solidnym wyborem przeciwko Magom oraz Druidom.
Ogólnie bardzo fajna linia z talentami do których co prawda trzeba się przyzwyczaić, ale wszystkie talenty są naprawdę niezłe.

Poziom 75 (Pray of the Weak -- Paralityc Poison -- Dirty Tricks)
Całkiem nieźle! W sumie to wszystkie talenty są całkiem niezłe, ale warto je tak naprawdę omówić bardziej szczegółowo.
Pray of the Weak - super talent, szczególnie przydatny w 3v3/5v5 czy też rBG. Pozwala to na zabicie celu w łatwiejszy sposób. Nie ma co się więcej rozpisywać, bo talent jest prosty jak budowa cepa.
Paralityc Poison - z jednej strony super talent! Na prawdę wygląda świetnie, ale sporo osób zapomina o poważnej implikacji spowodowanej jego wyborem - nasz bonus z setu PvP aplikujący Crippling Poison działa wtedy kiedy nasza dodatkowa trucizna zostanie zaaplikowana. Niestety szansa na aplikację Paralytic Poison to tylko 20% co czasami oznacza iż naprawdę bardzo ciężko uzyskać Crippling Poison na celu. Wybierając ten talent musimy o tym pamiętać!
Dirty Tricks - genialne do dueli bądź Aren 2v2. Bardzo pomocne narzędzie powodujące iż uzyskujemy znacznie większą kontrolę w tych sytuacjach!
Osobiście przyznam iż zupełnie nie używam Paralytic Poison - poleganie na jakimś losowym stun-ie nie jest czymś użytecznym, a może też czasami przeszkadzać (np. walka z Mistweaver Monkiem). Dodatkowo jak dodamy do tego stratę efektu Mind Numbling oraz obniżoną szansę na aplikację Crippling Poison, to tak na prawdę jest to talent, który po krótkim czasie używania zupełnie sobie odpuściłem. Pray of the Weak jest genialne w rBG i większych arenach, a Dirty Tricks jest genialne w potyczkach na mniejszą skalę.

Poziom 90 (Shrunken Toss -- Marked for Death -- Anticipation)
Ok., w założenie wszystkie 3 talenty są naprawdę dobre! Ale tak naprawdę jeśli dłużej pogramy z talentem Shrunken Toss, to naprawdę ciężko się z nim rozstać. Możliwość aplikowania trucizn na odległość + dobicia przeciwnika jest naprawdę genialna. Wiem że powinienem opisać wszystkie talenty z tej linii, ale naprawdę od kiedy Blizzard wprowadził Shrunken toss, to nie wyobrażam sobie grania bez tego talentu.
Dodatkowo Anticipation nie jest aż tak użyteczne dla Assassination gdyż nasze finishery nie zadają takich obrażeń jak np. Eviscrate, podobnie jest z Marked for Death. Rzeczy przydatne dla innych specjalizacji, ale w mojej opinii znacząco słabsze niż ST dla naszej trucicielskiej specjalności!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz