Witam w drugim wpisie poświęconym
Trucicielskiej Specjalizacji Rogalowej (TSR) jaką jest Assassination. W
dzisiejszym wpisie omówię talenty, które mamy do wyboru oraz wyrażę swoją
subiektywną opinię o tym, które z nich uważam za warte wybrania.
No to zaczynamy. Nasz panel wyboru
umiejętności przedstawia się następująco:
Poziom 15 (Nightstalker -- Subterfuge -- Shadow Focus)
Jeśli głębiej zastanowić się nad tym
poziomem to wybór jest prosty - Subterfuge! Tak naprawdę wg mojej osobistej
oceny ten talent jest tak dobry, iż nawet w innych specjalnościach wybieram
właśnie tą opcję. Dlaczego tak się dzieje? Nie ma co się oszukiwać - możliwość
obdarzenia Garrote 2 - 3 osób przy dowolnym restealth, czy też ze-stunowania
prawie całego zespołu przeciwnika w 3v3 jest nie do przecenienia! Pozostałe
talenty oferują sporo, ale ilość kontroli, którą otrzymujemy dzięki
Subterfuge po prostu przyćmiewa pozostałe talenty, jeśli chodzi o PvP.
Prosty przykład wykorzystania subterfuge:
Przeciwnik bardzo mocno skupia się na
naszym Healerze - potrzebna mu pomoc - jak możemy to osiągnąć? To proste -
robimy restealth, bądź Vanish, jeśli sytuacja jest naprawdę podbramkowa i obu
przeciwników usypiamy przez Cheap Shot!
Inny benefit, który otrzymujemy wybierając
ten talent - praktycznie każde nasze przejście w tryb ukrycia powoduje, iż
spokojnie możemy rozdać nasze "combo DoT-y" (garrote + deadly poison)
dla 2 - 3 przeciwników! I to wszystko praktycznie bez większego wysiłku i bez
zużywania Combo Points! Dzięki takiemu otwarciu już po chwili mamy następującą sytuację:
Na 2 przeciwnikach "tyka" sobie garrote,
a na naszym głównym celu Rupture.
Dzięki temu każdy restealth oferuje naprawdę
wiele!
Poziom 30 (Deadly Throw -- Nerve Strike -- Combat Readiness)
Wszystkie 3 opcje są niezłe i oferują wiele
w zależności od sytuacji. Nasz wybór musimy uzależnić od tego czy gramy Areny
czy też rBG, oraz jeśli chodzi o Areny, to czy gramy przeciwko Mele / Hunterom
czy też klasom opartym o czarowanie.
Na początek - Deadly Throw - idealne na
arenach przeciwko Magom. Warlockom, Ele Shamanom oraz Shadow Priestom!
Druga Opcja - Nerve Strike - niezła opcja
na areny, jeśli gramy przeciwko klasom, które mogą nas zabić w 2 - 3 globale.
Idealnie sprawdza się przeciwko Feral Druidom, Warriorom oraz o dziwo Magom
(ale tylko tym co nie zwracają uwagi na debuffy!). -50% do zadawanych obrażeń
to ogromna różnica i jeśli połączyły ten talent z Subterfuge kiedy możemy spokojnie
zestunować obu przeciwników bijących kogoś od nas z drużyny, to nagle okazuje
się iż ten niesamowity Burst, który miał zabić naszą drużynę jest jeszcze
spokojnie do ogarnięcia!
-10% do leczenia ładnie sprawdza się w rBG
pozwalając uzyskać kill-e w tych cięższych sytuacjach szczególnie na mapach
Capture the Flag!
Combat Readiness - bardzo dobry talent
pozwalający nam przeżyć w sytuacjach kiedy wiemy że przeciwnik będzie się
skupiał właśnie na nas - świetnie działa przeciwko innym rogalom, nieźle
przeciwko Hunterom i Warriorom!
Ogólnie ta linia naszych talentów wydaje
się naprawdę świetnie zbalansowana i przyznam iż chciałbym aby inne linie były
podobne. Niestety tak nie jest.
Poziom 45 (Cheat Death -- Leeching Poison
-- Elusiveness)
Ok., zacznijmy od Leeching Poison żeby po
prostu mieć to już za sobą. Jest to zdecydowanie najgorszy talent chyba
generalnie w całym naszym drzewku. Leczenie oferujące przez ten talent jest
tragicznie niskie i zarówno w PvP jak i PvE w mojej osobistej opinii pozostałe
opcje są znacząco lepsze.
Cheat Death - z założenia super talent! Był
też genialny w pierwszej wersji jakieś 2 - 3 lata temu. Potem dostał nerfa i w
mojej ocenie ten talent jest zupełnie beznadziejny w PvP. Ok., może i uratuje
wam życie raz na jakiś czas, ale tak naprawdę w porównaniu do tego co daje nam
Elusiveness jest to po prostu nieopłacalny. Wg mnie jeśli się dobrze zastanowić
to jest to talent idealny do PvE - wszystkie te umiejętności typ - 1 shoot kill
- w rajdach nie są aż tak groźne. Podsumowując - wg mnie wygląda fajnie na
papierze ale w praktyce jest to do niczego
Elusiveness - genialny talent! Jak już
przyzwyczaimy się do używania Faint to tak naprawdę okazuje się iż ciężko sobie
wyobrazić życie bez tego talentu! -30% obrażeń, które tak naprawdę przy
odrobinie doświadczenia możemy spokojnie utrzymywać przez cały czas kiedy
przeciwnik się na nas skupia jest nie do przecenienia!
Poziom 60 (Cloak'n'Dagger -- Shadow Step - Burst of Speed)
Kolejna niezła linia - w sumie to jak się
przyjrzeć to jak na razie mamy na zmianę -sytuację z niezłymi talentami, albo
taką kiedy wybór jest praktycznie 1.
Cloak'n'Dagger - w sumie niezłe w
sytuacjach kiedy sądzimy iż dosyć często będzie nam udawało się przejść w
Stealth. Z mojego doświadczenia, jest to fajnego wykorzystania w Arenach
3v3/5v5 i czasami rBG (w zależności od typu). W 2v2 tak naprawdę bardzo ciężko
nam przejść w stealth i dobrze wykorzystać ten talent. Co ciekawe - znów mamy
idealną synergię z Subterfuge - dzięki temu połączeniu możemy się przez te
kilka sekund teleportować od celu do celu.
Shadow Step - standard. Nie ma o czym
pisać. Bardzo solidny talent, szkoda że jest to nasza bazowa umiejętność.
Burst of Speed - przydatny ale dosyć drogi.
Co ciekawe w 5.4 koszt zostanie obniżony do 15 energii, co powinno uczynić BoS
bardzo solidnym wyborem przeciwko Magom oraz Druidom.
Ogólnie bardzo fajna linia z talentami do
których co prawda trzeba się przyzwyczaić, ale wszystkie talenty są naprawdę
niezłe.
Poziom 75 (Pray of the Weak -- Paralityc Poison -- Dirty Tricks)
Całkiem nieźle! W sumie to wszystkie
talenty są całkiem niezłe, ale warto je tak naprawdę omówić bardziej
szczegółowo.
Pray of the Weak - super talent,
szczególnie przydatny w 3v3/5v5 czy też rBG. Pozwala to na zabicie celu w
łatwiejszy sposób. Nie ma co się więcej rozpisywać, bo talent jest prosty jak
budowa cepa.
Paralityc Poison - z jednej strony super
talent! Na prawdę wygląda świetnie, ale sporo osób zapomina o poważnej
implikacji spowodowanej jego wyborem - nasz bonus z setu PvP aplikujący
Crippling Poison działa wtedy kiedy nasza dodatkowa trucizna zostanie
zaaplikowana. Niestety szansa na aplikację Paralytic Poison to tylko 20% co
czasami oznacza iż naprawdę bardzo ciężko uzyskać Crippling Poison na celu.
Wybierając ten talent musimy o tym pamiętać!
Dirty Tricks - genialne do dueli bądź Aren
2v2. Bardzo pomocne narzędzie powodujące iż uzyskujemy znacznie większą
kontrolę w tych sytuacjach!
Osobiście przyznam iż zupełnie nie używam
Paralytic Poison - poleganie na jakimś losowym stun-ie nie jest czymś
użytecznym, a może też czasami przeszkadzać (np. walka z Mistweaver Monkiem).
Dodatkowo jak dodamy do tego stratę efektu Mind Numbling oraz obniżoną szansę
na aplikację Crippling Poison, to tak na prawdę jest to talent, który po
krótkim czasie używania zupełnie sobie odpuściłem. Pray of the Weak jest
genialne w rBG i większych arenach, a Dirty Tricks jest genialne w potyczkach
na mniejszą skalę.
Poziom 90 (Shrunken Toss -- Marked for Death -- Anticipation)
Ok., w założenie wszystkie 3 talenty są
naprawdę dobre! Ale tak naprawdę jeśli dłużej pogramy z talentem Shrunken Toss,
to naprawdę ciężko się z nim rozstać. Możliwość aplikowania trucizn na
odległość + dobicia przeciwnika jest naprawdę genialna. Wiem że powinienem
opisać wszystkie talenty z tej linii, ale naprawdę od kiedy Blizzard wprowadził
Shrunken toss, to nie wyobrażam sobie grania bez tego talentu.
Dodatkowo Anticipation nie jest aż tak
użyteczne dla Assassination gdyż nasze finishery nie zadają takich obrażeń jak
np. Eviscrate, podobnie jest z Marked for Death. Rzeczy przydatne dla innych
specjalizacji, ale w mojej opinii znacząco słabsze niż ST dla naszej
trucicielskiej specjalności!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz