26 sierpnia 2013

[Sneaky Ritual] Assassination - czy warto?

W czasie kiedy zdecydowana większość  łotrzyków  do PvP podchodzi z jednym prostym nastawieniem: PvP = Subtelity, postanowiłem sprawdzić co słychać na terenie naszej pierwszej specjalizacji i jak tak naprawdę trucizny sprawdzają się w PvP. Swój test zbiegł się z moim powrotem do World of Warcraft po około półrocznej przerwie.

(źródło: http://d1sk1ss.deviantart.com)

Przejdźmy więc do konkretów, przeanalizujmy wady oraz zalety grania jako Assassination: 

Zalety:
+ Wysokie obrażenia przez cały czas bitwy
+ Wywieranie nacisku na 2 - 3 cele w tym samym czasie nie stanowi zbyt dużego problemu
+ Złapanie dowolnej klasy w stun-ie w smoke bomb z pełną energią w 5 punktowym Kidney Shocie wymaga użycia trinketu / najsilniejszej defensywnej umiejętności, inaczej prowadzi do śmierci.

Wady:
- Regeneracja energii na dosyć niskim poziomie*
- Konieczność polegania na wykorzystaniu długich cooldownów aby zabić przeciwnika
- Brak dużych liczb - nie uświadczymy tu takich obrażeń krytycznych jak 150k Eviscrate
- Przez większość czasu polegamy na autoataku, gdyż bez kumulowania energii (ang. Energy pooling) nie mamy szans na to aby mocniej przycisnąć przeciwników.

* - pierwsza kwestia jest oznaczona gwiazdką, gdyż tak naprawdę jeśli dojdziemy do wprawy i udaje nam się przez dłuższy czas utrzymać krwawienie + truciznę na kilku przeciwnikach na raz, to ma to wręcz zbawienny efekt dla prędkości z jaką odradza się nasza energia.

Jak więc widać z informacji zawartych powyżej nasza pierwsza specjalność nie jest czymś cudownym i czymś co śmiało każdy z nas powinien wybrać (swoją drogą, żadne to odkrycie - statystyki mówią same za siebie - większość z nas gra jako Subtelity). Z drugiej strony osobiście uważam iż Assassination jest czymś co naprawdę warto wypróbować!

Po omówieniu wad i zalet przyjrzyjmy się jak tak naprawdę zbudowana jest nasza pierwsza specjalizacja i na czym polega granie oparte o trucizny.

Dlaczego Assassination to granie oparte o trucizny?
Grając z pierwszą specjalizacją nasza statystyka Mastery znacząco zwiększa obrażenia zadawane przez trucizny. Co więcej dochodzi pasywna umiejętność Venomous Wounds, która zadaje naprawdę pokaźne obrażenia jeśli w tym samym czasie zaaplikujemy Deadly Poison oraz efekt krwawienia (nie działa z Crimson Tempest). Szansa na uzyskanie tych dodatkowych obrażeń to 75%, co więcej w momencie zadania tych dodatkowych obrażeń odzyskujemy 10 energii.

I już staje się jasne dlaczego do pierwszego punktu w części "Wad" dodałem gwiazdkę! Jeśli uda się wam "obdarzyć" kilka celów trucizną + krwawieniem to nagle okazuje się, iż naszą energią wcale nie jest aż tak źle! Tutaj uwaga - Rupture jest lepsze od Garrote (oczywiście nie bierzemy pod uwagę Silence, które daje Garrote), bo zadaje obrażenia co 2 a nie co 3 sekundy!  Jeśli więc mamy efekt krwawienia + truciznę na 3 celach, mamy sporą szansę iż co 2 sekundy uda się nam uzyskać 20 energii - to prawie tak dobrze jak utrzymanie S'n'D jako Subtelity!
Tak naprawdę jest to podstawowa rzecz, której trzeba się nauczyć grając jako Assassination - nie możemy się skupiać tylko na 1 celu. Z chwilą kiedy przez długi czas jesteśmy tylko na 1 celu i ignorujemy innych przeciwników mamy bardzo duże problemy, aby tak naprawdę przez większość czasu robić coś więcej poza auto-atakiem. Po prostu nie mamy na to energii!

Z drugiej strony - w momencie kiedy nauczymy się "DoT"-ować otoczenie, Assassination naprawdę zaczyna błyszczeć. Szczególnie wyraźnie widać to w rBG! Obdarzamy naszym zestawem trucizna + krwawienie 4 cele … i nagle ilość energii, która do nas płynie powoduje iż robimy co chcemy + ilość obrażeń, które zadajemy po prostu odlatuje w kosmos! Tak naprawdę jest to samonapędzające się koło - jeśli uda nam się zDoTować więcej osób to mamy więcej energii, aby ten proces utrzymać + mamy więcej energii aby wywrzeć większy nacisk na naszym celu, który chcemy wspólnie jako drużyna zabić. Wyobraźcie sobie - co 2 sekundy wpada wam 30 - 40 darmowej energii. Dodajmy do tego naturalną regenerację i naprawdę prawie "Robimy co chcemy"!

Niestety - łatwiej to wszystko napisać niż wykonać i trzeba sobie naprawdę przestawić coś w głowie. Grając jako Subtelity tak naprawdę nie obchodzą nas inne cele chyba że chcemy zrobić CC bądź też planujemy zmianę (tzw. Switch). Grając jako Assassination musimy zarówno dotować kilku przeciwników jak i skupiać się na naszej głównej ofierze. Niestety naprawdę nie jest to proste, szczególnie po miesiącach / latach grania jako Sub!

To tyle na dziś - ten wpis jest tak naprawdę wprowadzeniem do specjalizacji Assassination. W kolejnym wpisie pojawi się informacja o tym jakich trucizn używać, dlaczego czasami warto zaaplikować Crippling Poison, jakie talenty warto wybrać i czego tak naprawdę możemy się spodziewać grając już teraz jako Assassination kiedy nadejdzie patch 5.4.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz