22 października 2012

World of Warcraft UI - czyli jak ustawić interfejs

Dziś bardzo wdzięczny temat, dzięki któremu WoW bije na głowę bardzo dużą część innych MMO - rozszerzenia. Dzięki dosyć prostemu mechanizmowi tworzenia rozszerzeń do World of Warcraft, przez lata uformowała się całkiem spora scena osób zajmujących się ich tworzeniem. Większosć z dostępnych add-onów znajdzemy na jednej z 2 stron: www.curse.com oraz www.wowinterface.com. Wiedzieć skąd ściągnąć dodatki to jedno, ale co tak na prawdę warto zainstalować i jak ustawić to zupełnie inna rzecz.

Dlatego też w dzisiejszym poście przedstawię sprawdzoną przeze mnie listę dodatków oraz na przykładzie mojego UI przedstawię ideę ich konfiguracji.


Moje obecne UI:

Co chcialem uzyskać tworzac moje UI? Przede wszystkim miało być przejrzyste (wolny środek ekranu) i w łatwy sposób informować mnie o najważniejszych rzeczach takich jak aktywne Buffy, poziom mojego życia itp. Niestety ale grając ze standartowym UI nie jestem w stanie w łatwy sposób kontrolować ani poziomu mojego życia, ani czy ważne dla mnie buffy (np Sacred Shield) trwają oraz jaki jest CD na poszczególnych umiejętnościach. Po drugie chciałem mieć pewność iż nie widzę rzeczy które nie są mi do nieczego potrzebne - np paski menu czy torby. Po trzecie, chciałem uzyskać efekt, dzięki któremu centralna część ekranu jest wolna - nic nie zaburza widoczności i dzięki temu jako tank, czy też grając w PvP widzę wszystko co się dzieje dookoła mnie. Poniżej przedstawiam add-ony dzięki któym wg mnie udało mi się uzyskać planowany efekt.

Podstawowe elementy:
1. Pasek na dole - nMainbar - dzięki jego skróconej formie bardzo ładnie wypełnia część ekranu w środowej jego części. Ukrywa niepotrzebne rzeczy takie jak menu, oraz plecaki. Kondensuje funkcjonalność menu Blizzarda w bardzo fajnej formie oraz nie sprawia problemów z mechaniką gry.
2. Dekoracje do paska - SquidMod - zawsze miło jak UI wygląda ładnie. Dzięki SquidModowi można dobrać fajne elementy graficzne na zastępstwo gryfów.
3. Informacje o pozostałym CD - Tulla Cooldown Counter - dzięki temu małemu rozszerzeniu zamiast nic nie mówiącej informacji w postaci przesuwającego się cienia mamy czystą informację w postaci ilości pozostałych sekund.
4. Unit Frames, czyli to co przedstawia naszą postać oraz cel - ouf_Karma - bardzo fajne przejrzyste Unit Frames.Testowałem wiele różnych Unit Frames i tak na prawdę layouty ouf są dla mnie najlepszym rozwiązaniem, a Karma na prawdę działa świetnie i pokazuje to czego potrzebuje.
5. Informacja o HolyPower oraz pozostałym czasie trwania ważnych buff-ów - Power Auras Classic - dzięki temu małemu narzędziu mamy informację o ważnych buffach i możemy łatwo optymalizować naszą grę.
6. Minimapa - nMiniMap - ładna minimapa która przychodzi w paczce razem z nameplates oraz tooltips. Źródło NeavUI
7. Obsługa plecaka - niewidoczna na zrzucie ekranu zapewniona jest przez addon AdiBags
jest to chyba najlepszy addon przeznaczony do plecaka na jaki trafiłem podczas 6 lat gry. Pozwala na automatyczne kolorowanie przedmiotów wg jakości, sortuje i grupuje przedmiotyw grupach, pozwala wyszukiwać przedmioty po nazwie i uwydatnia przedmioty które dopiero co pojawiły się w plecaku - na prawdę świetna robota.
8. AH - polecam addon Auctionator - bardzo sprawny i świetnie spisujący się add-on który zapewnił mi już wiele tysięcy złota z AH.
9. Chat - niezwodny PhanxChat. Nic dodać nic ująć. Świetny i niezbyt rozbudowany. Nie przytłacza ilością opcji jak np Prat!
10. Obsługa maili - Postal - rewelacyjny addon, pozwala na otwarcie i pobranie wszsytkich przedmiotów ze skrzynki - nie wychodzę bez tego z domu :D

Ze względu na przerwę jaką miałem od WoW-a (nie grałem przez około rok), lista używanych przeze mnie addonów nie jest zbyt długa, ale jak na razie sprawdza się nieźle. Pewnie  najbliższym czasie dodam jeszcze kilka pozycji. Postaram się również opisywać co ciekawsze add-ony oraz rady jak można je skonfigurować.

Uwaga! Część opisywanych i używanych przeze mnie addon-ów nie posiada konfiguracji z poziomu gry, a jedynie z poziomu plików lua. Jeśli mielibyście jakieś pytania co do ich konfiguracji, piszcie a na pewno pomogę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz