Jeśli czytacie mój blog, to wiecie jak wielką wagę
przykładam do interfejsu i jak bardzo staram się aby wszystko co potrzebne było
na miejscu i aby zbędne rzeczy nie przeszkadzały mi w grze.
Dziś więc skupię się na tym jak ustawić interfejs, jak
przypisać umiejętności oraz jak ustawić je na pasku. Do dzieła!
Zacznijmy od Add-onów z których korzystam. Przyznam iż ich lista znacząco się skróciła od tego co można było u mnie uświadczyć jeszcze rok temu:
Szybki opis każdego z nich:
1. !Beautycase - zmienia odrobinę wygląd niektórych rzeczy w WoW-ie. Poza tym wymagany przez nMinimap.
2. AdiBags - addon chyba kiedyś prze mnie opisywany - zdecydowanie najlepszy addon do organizacji ekwipunku. Posiada genialną funkcjonalność dzielenia przedmiotów na kategorie. Zdecydowanie polecam!
3. BattlegroundTargets - addon, którego chyba nie trzeba przedstawiać - tworzy listę przeciwników w BattleGround-ach. Robienie rBG bez tego dodatku to jakaś pomyłka. Również bardzo przydatny w Random Battlegroundach. Osobiście nigdy go nie deaktywuję.
4. ClassPortraitsFinal - prosty addon (chyba ma w sumie 6 linii) zamieniający portrety na ikonę klasy. Genialne w swojej prostocie i niesamowicie przydatne.
5. Gladius MoP - działająca wersja Gladiusa - świetnego add-onu pomagjącego lepiej orientować się w tym co się dzieje na Arenie.
6. LooseControl - add-on na którym wzorował się Blizzard tworząc własne alerty o CC, ale ten addon jest znacząco lepszy! Dzięki niemu w miejscu portretu znajduje się informacja o tym ile potrwa jeszcze nasz stun/silence, badź też inne cc. Genialne i bardzo przydatne!
7. OmniCC - pokazuje ile jeszcze czasu pozostało naszym cooldownom (w sekundach) oraz ile czasu będą trwać buffy/debuffy. Osobiście nie potrafię bez tego żyć w WoW-ie.
8. rChat - zamiennik chatu, dodaje sporo usprawnień i eliminuje denerwujące funkcję standardowego chatu.
9. nBuff - poprawia wyświetlanie buff-ów/debuffów naszej postaci.
10. nMainBar - zastępuje standardowy action bar jego uproszczoną wersją, która zajmuje znacznie mniej miejsca.
To wszystko przekłada się na następujące UI, z którego korzystam obecnie:
Kilka informacji o tym co widać na zrzucie ekranu powyżej:
1. Przesunąłem zarówno swój UnitFrame jak i celu, aby patrząc na to co się dzieje na polu bitwy widzieć też cel i swoją postać.
2. Przesunąłem focus frame (po prawej) w tym samym celu
3. Na dole widać skrócony Action Bar a w prawym górnym rogu podmienioną minimapę oraz buffy. W Battlegroundach dodatkowo mam standardowe Arena Unit Frames aby widzieć FlagCarier-ów a poniżej nich Battleground Targets.
4. Na powyższym zrzucie ekranu widać też zamieniony portret postaci na ikonę klasy (bardzo przydatne) oraz informacja o tym że mój cel jest zestunowany i ile czasu to potrwa.
Jak widzicie - proste UI, do ustawienia praktycznie w 5 minut i nie posiadajace praktycznie żadnych wodotrysków, z drugiej strony wszystko widać jak na dłoni i nie ma tam praktycznie zbędnych rzeczy.
Ostatnia rzecz o której chciałem dziś napisać to ActionBar oraz bindowanie umiejętności. O samej idei przypiswania klawiszy już pisałem, więc zapraszam do sprawdzenia mojego poprzedniego wpisu na blogu -> tu
Obecnie mój action bar prezentuje się następująco:
Organizując umiejętności przyświecały mi 2 zasady:
1. Ważne umiejętności muszą być łatwo dostępne - np Gouge pod '3'-ką. Dzięki temu używam tej umiejętności praktycznie natychmiast gdy tylko zajdzie taka potrzeba!
2. Jak zauważycie moje umiejętności są pogrupowane odnośnie przeznaczenia, rzeczy defensywne w lewym górnym rogu, mobilność w prawym, cooldowny ofensywne w środku po prawej (wiem wiem ... jest kilka odstępstw, ale mają swoje uzasadnienie).
Zachęcam was do tego samego - to bardzo pomaga kiedy jednym rzutem oka możemy stwierdzić które z naszych cooldown-ów ofensywnych bądź defensywnych są dostępne i ile jeszcze musimy na nie czekać.
Używam jeszcze kilkunastu makr, ale o tym będzie w kolejnym wpisie. Tyle na dziś, zachęcam do komentowania!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz