29 października 2012

[Add-on] WeakAuras - mały, duży brat Power Auras


Dziś wpis znów o add-onach do WoW-a, ale tym razem skupię się na jednym, który bardzo mnie zaskoczył i przyznam iż dawno nie byłem tak zadowolony z korzystania z dodatku. Ten addon to WeakAuras.

 
WeakAuras miał być w założeniu add-onem, który jest młodszym bratem Power Auras dla ludzi korzystających z komputerów, które przez Power Auras mocno są zamulane. Projekt rozwijał się bardzo dobrze i po pewnym czasie okazało się, iż daje dużo więcej możliwości niż Power Auras. Muszę przyznać iż po weekendowej zabawie z tym add-onem zarówno PowerAuras jak i ClassTimers pożegnały się z moim dyskiem twardym, gdyż funkcjonalności obu tych dodatków jestem w stanie obsłużyć w dużo lepszy sposób za pomocą WA.

Tyle słowem wstępu, czas na konkrety. Co oferuje tak na prawdę WeakAuras:
- Powiadomienia graficzne do dowolnych wydarzeń w grze - coś w stylu Blizzardowych powiadomień, które pojawiły się w Cataclysm
- Tekstowe informacje o ww. rzeczach
- Możliwość tworzenia tzw. Progress Barów, które informują nas jak długo jeszcze będzie trwał dany Buff/Debuff
- Informowanie o stanie HolyPower / Energry / Poziomie Many czy innych rzeczach
- Możliwość grupowania powyższych rzeczy w zbiory a następnie łatwego nimi zarządzania
- Możliwość dodawania efektów przejścia oraz wypełnienia do grafik w zależności od naszych upodobań i wydarzeń w grze.

Jednym słowem WeakAuras robi to co robiło PowerAuras plus ClassTimers i jeszcze trochę, przy czym robi to dużo mniejszym kosztem!

Add-on jest po prostu genialny, a jedynym jego potencjalnym minusem jest proces jego konfiguracji. Minus w moim znaczeniu jest jedynie potencjalny dlatego, gdyż tak na prawdę daje znać o sobie jedynie na początku korzystania z dodatku. Po zapoznaniu się z jego możliwościami tak na prawdę doceniamy mnogość opcji i możliwości konfiguracyjne i cieszymy się, że autorzy nie uprościli możliwości swojego dzieła. Brakuje być może gotowców, ale być może po prostu za słabo poszukałem ich w necie.

Jeśli chodzi o tutoriale związane z konfiguracją to jest ich kilka na sieci, jest też nawet coś dołączone do paczki z add-onem. Ja osobiście z tego nie korzystałem. Po doświadczeniach z PowerAuras po około 15 minutach prób i błędów, byłem w stanie zrobić wszystko czego oczekiwałem od add-ona. Po około godzinnej konfiguracji i różnych "zabawach cyzelujących" związanych kolorowaniem i umiejscowieniem elementów na ekranie, moje UI było gotowe.

Efekt - wg mnie rewelacyjny! Mogę śledzić rzeczy, których np ClassTimers nie jest w stanie pokazać, mogę w łatwy sposób stwierdzić co się dzieje ze mną jak i moim przeciwnikiem. Mogę ustawić dowolne interesujące mnie powiadomienie i wyświetlić odpowiednią rzecz na ekranie. Addon jest w stanie monitorować chat i kiedy np ktoś poda nasze imię może wyświetlić jakąś ikonkę. To jedynie przykład, ale pokazuje iż możliwości są na prawdę ogromne i zależą jedynie od naszej inwencji oraz zadań jakie stawiamy przed naszym UI.

Uwaga! Addon ma możliwość bardzo łatwego generowania informacji co się dzieje zarówno z naszym celem (target) jak i fokusem (focus). Dzięki temu add-on jest genialny jeśli chodzi o PvP i różnego rodzaju efekty CC.

Co więcej wspiera różnego rodzaju zabawy typu kopiuj z oraz wklej jako, co ułatwia powielanie rozwiązań.

Dziś wieczorem wrzucę moje skrypty konfiguracyjne oraz aby ułatwić sprawę Paladynom, a inne osoby w łatwy sposób na tej podstawie będą mogły wygenerować swoje zestawy.

Jak zawsze z chęcią odpowiem na wszystkie pytania i pomogę w konfiguracji, piszcie tu albo w grze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz