1. Cast time <> to co pokazuje pasek
Czy wiedzieliście iż tak na prawdę większość czarów które rzucacie kończy się wcześniej niż ‘cast bar’ dojdzie do końca? Możecie zacząć wykonywać inną czynność jeszcze zanim tak na prawdę cast time się skończy a ona i tak zostanie wykonana przez serwer. Ilość czasu jaką mamy do dyspozycji jest uzależniona od naszego latency, ale pozwala np. na ucieczkę zanim jeszcze skończymy oficjalnie rzucać czar!
Przy standardowym UI nie wiadomo ile mamy tego ‘bonusowego’ czasu, ale już ściągając dowolny cast bar addon i włączając opcję dotyczącą latency zauważymy iż część paska odmierzającego czas rzucania czaru jest w innym kolorze – ta część oznacza iż gdy jest ona aktywna tak na prawdę możemy zacząć robić coś innego a serwer i tak zarejestruje poprawne rzucenie czaru.
2. Spell clipping / animation canceling – czyli jak rzucać 2 czary przy jednej animacji
Dla niektórych porada oczywista, ale może jest ktoś kto tego nie wie – jeśli po czarze innym niż instant cast chcemy rzucić czar typu instant to możemy to zrobić nie tracąc czasu na 2 oddzielne animacje. Jak to zrobić – otóż wystarczy iż pod sam koniec rzucania czaru wciśniemy rzucenie innego czaru typu instant … i bam nasza postać płynnie przechodzi pomiędzy czarami pozwalając praktycznie na natychmiastowe rzucenie instant.
3. Fake Casting
Przydatne szczególnie dla początkujących healer-ów. Rzucając czar, kiedy mamy na sobie przeciwnika ryzykujemy interrupt i zablokowanie możliwości leczenia. Jak sobie z tym poradzić? Otóż wykorzystujemy fake casting czyli przerywamy rzucanie czaru mniej więcej w 1/3. Jest duża szansa iż przeciwnik użyje swojego interupt-a, ale my już nie będziemy rzucać czaru! Jako że większość klas ma tylko 1 Interupt i musi czekać na cooldownu możemy spokojnie rzucać kolejne czary!
4. Focus i mause over macros
Używanie umiejętności na innych osobach z drużyny czy przeciwnikach jest proste o ile mamy je jako cel, ale co jeśli chcemy szybko użyć na kimś jakiejś umiejętności nie zmieniając celu, albo zmiana cely będzie trwała za długo? Otóż możemy zawsze wykorzystać 2 mechaniki gry
Focus – czyli taki dodatkowy cel, który ustawiamy i możemy rzucić na niego czar
Mause over macros – czyli używamy umiejętności na postaci nad którą znajduje się nasz kursor.
Przykłady makr dla każdej z klas można znaleźć w Internecie wystarczy wygooglować np. Paladin mause over macros i wyskoczy nam tona linków z gotowymi do użycia makrami.
Osobiście polecam ustawianie fokus-a również za pomoca makra Mouse over co pozwala na znacze usprawnienie wykorzystania tego dodatkowego celu.
5. Odległość kamery
Na koniec coś co może się wam wydać śmieszne ale jest to bardzo ważna rzecz - ustawienie odległości kamery od naszej postaci. Wiele osób gra z kamerą ustawioną bardzo blisko postaci. Cieszą nas wtedy animacje itd., ale tak naprawdę nie bardzo widzimy cokolwiek co się dzieje na polu bitwy. Takie ustawienie kamery wzmacnia Tunel Visioning czyli ślepe skupienie się na jednym celu i ignorowanie tego co się dzieje wokół nas. Dlatego też gorąco zachęcam wszystkich do oddalenia kamery i to do dosyć daleko. Dzięki temu łatwiej jest kontrolować nasza grę i to co się dzieje dookoła oraz lepiej reagować na powstające okazje typu – ktoś ma mało HP albo ktoś nas stara się zaatakować z tyłu. Osobiście przyznam iż od kiedy zmieniłem ustawienie kamery na sporo oddalone gra mi się dużo lepiej i efekty mojej gry są znacznie lepsze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz