28 stycznia 2013

[Preparing a Ritual] Przygotowania do nowego sezonu ciąg dalszy - Przedostatnie szlify



Dziś wpis znów traktujący o przygotowaniach do nowego sezonu, ale tak jak możecie zobaczyć w tytule, jest to raczej podsumowanie tego o czym pisałem do tej pory z kilkoma dodatkowymi poradami. Z cyklu [Preparing a Ritual] planuję jeszcze jeden wpis poświęcony trochę bardziej miękkiemu podejściu, ale o tym będziecie mogli przeczytać w czwartek. No ale czas wrócić do tematu:

1. Przygotowanie się do sezonu
Jeśli ktoś nie czytał mojego poprzedniego wpisu z tej serii, to zapraszam najpierw tu -> link
Jest to tak na prawdę pierwszy krok, od którego powinniśmy zacząć i zrobić to jak najszybciej, gdyż czas ucieka.

2. Sterowanie postacią
Sterowanie i key bindings omawiane były na moim blogu już kilka razy, ale wiem że niektórzy mają nadal sporo wątpliwości w tym temacie. Jeśli chodzi o samo sterowanie to zapraszam tu -> link.
Ostatnio ktoś zadał mi ciekawe 2 pytania odnośnie sterowania:

a) Czy nie zostawić obracania postaci pod klawiszem w celu łatwiejszego rozglądania się podczas rzucania niektórych czarów
odp. Wg mnie jest to duży błąd, domyślnie starowanie postacią przypisane jest do klawiszy WSAD + Q oraz E. Problem polega na tym iż klawisze Q oraz E, są jednymi z najlepszych możliwych bindów dla naszych umiejętności i przeznaczanie ich na coś takiego jak obracanie się postaci, co tak na prawdę mamy pod prawym przyciskiem myszy jest wg mojej oceny marnotrawstwem.
Ktoś mógłby powiedzieć a co z rzucaniem czarów przez makra typu Mouse Over - powiem tak 99% umiejętności wywołuje półtora sekundowy global cooldown co daje nam bardzo dużo czasu na szybki obrót i zorientowanie się w sytuacji. Do tego, tak na prawdę jest to kwestia ustawienia sobie interfejsu, o czym za chwilę

b) Czy nie lepiej przesunąć key binds o jeden rząd w prawo tj. sterowanie postacią przełączyć na ESDF, dzięki czemu uzyskamy dostęp do większej ilości klawiszy z lewej strony?
Jest to rewelacyjny pomysł, ale ma jedną wadę - przesuwając się w prawo mamy zwiększoną odległość od klawiszy Ctrl, Alt oraz Shift. Co prawda zyskujemy przez to nowe klawisze, ale w przypadku osób z małymi/średnimi rękoma tracimy dostęp do efektywnego wykorzystania modyfikatorów, co efektywnie powoduje spadek ilości bindów które możemy wykonać.

UWAGA! Ale jak pisałem jest na to rozwiązanie, które ostatnio przyszło mi do głowy. W sterownikach myszy zmieniamy funkcjonowanie bocznych przycisków. Są przeważnie 2 i wraz z wykorzystaniem wszystkich modyfikatorów oferują 8 bindów. I tu proponowany przeze mnie trick - przypisujemy do tych przycisków modyfikatory Ctrl oraz Shift (jako będące najdalej w lewo)! Dzięki temu uzyskujemy bardzo łatwy dostęp do modyfikatora i tym samym uzyskujemy około 30 bindów poświęcając jedynie 8! Niestety jest to zmiana, która również wymaga poświecenia czasu na przyzwyczajenie się do niej i należy nastawić się na to, że jakość naszej gry pogorszy się w pierwszym okresie po zmianie!

3. Interfejs użytkownika
Jako iż większość z nas nie jest graczami turniejowymi (tak na prawdę nie znam osobiście nikogo kto by grał na takim poziomie), możemy i tak na prawdę powinniśmy dowolnie zmieniać nasze UI. Dlaczego? Ano dlatego, iż każda zmiana która dostarczy nam lepszego dostępu do informacji spowoduje iż będzie grało nam się lepiej. Nie musimy polegać na tym co dostarczył nam Blizzard - możemy wykorzystać dziesiątki addonów tworzonych przez fanów i tym samym znacząco poprawić swój interface i komfort grania.
Kilka rad ogólnych w tym zakresie:
Standartowe rozmieszczenie elementów na ekranie jest bardzo złe!
Powoduje ono, iż nasz wzrok musi pokonywać bardzo duże odległości podążając z dołu ekranu przez środek do lewego górnego rogu a na prawym górnym kończąc. Dodatkowo umieszczenie raid frames tam gdzie są domyślnie powoduje kolejną stertę problemów dla osób leczących.
Co możemy na to poradzić? Porównajmy 2 schematy UI:

Wiem, że wygląda to śmiesznie (Masters Degree Paint Skills), ale zastanówmy się nad nimi. Schemat pierwszy to standartowe rozmieszczenie elementów.
Zielony to nasz unit frame, Niebieski to cel, Pomararańczowy - focus, Żółty - raid frames, różowy - cast bar, brązowy - buffy, czerwony - action bar, szary - pole bitwy (tego elementu nie powinniśmy zasłaniać

Ok, to teraz spójrzmy na to jakie odległości musi pokonać nasz wzrok w rozwiązaniu pierwszym a jak łatwo i przejrzyście wszystko jest umieszczone w rozwiązaniu drugim. Raid frames w takim miejscu i odpowiedni skonfigurowane pozwalają na niesamowicie szybkie reakcje, co więcej - nie spuszczamy wzroku z naszego Unit frame, celu, action bar-a i pola bitwy! Konia z rzędem dla tego kto potrafi to osiągnąć, przy użyciu standartowego interfejsu użytkownika i jego rozkładu!

Co więcej, na dolnym schemacie wykorzystujemy jeszcze dodatkowe Adony takie jak Weak Auras w polu jasnozielonym aby wyświetlać kluczowe informacje i jeszcze sprawniej działać!

Na prawdę, czy to wymaga jeszcze dodatkowego komentarza?

Na koniec chciałem jeszcze raz zwrócić waszą uwagę na to jak ważną rolę odgrywa odpowiednie dobranie add-onów. Na prawdę warto poświecić tą godzinę czy 2 i wycyzelować to wszystko co widzimy na ekranie, bo to ma bardzo realne przełożenie na nasze wyniki. 2 godziny to niewiele w czasie gry, a na prawdę mogą dużo zmienić.

Chciałem również polecić wszystkim świetny add-on który ostatnio znalazłem:
Pozwala na bardzo dobre zorientowanie się na polu bitwy i znalezienie naszego celu wśród tłumu graczy, co czasami  nie jest wcale proste!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz